CQI


In de verschillende portalen die Reflectum aanbiedt wordt de CQ-index vragenlijst aangeboden.

De CQ-index (Consumer Quality Index) is een gestandaardiseerde methodiek om klantervaringen in de zorg te meten, te analyseren en te rapporteren. Zo kan men achterhalen wat patiënten en cliënten belangrijk vinden in de zorg én wat hun concrete ervaringen zijn. Het doel van de CQ-index is het bevorderen van de transparantie over prestaties van zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezien vanuit patiëntenperspectief.


We bieden de cliënt de mogelijkheid om te kiezen of zij de informatie uit de CQI willen terugkoppelen aan de praktijkhouder/ behandelaar. De informatie van cliënten die ervoor kiezen om dit terug te geven aan de behandelaar komt vanaf nu ook in het portaal te staan. De informatie van cliënten die er bezwaar tegen hebben dat dit bij de behandelaar terugkomt wordt niet in het portaal getoond. Die informatie wordt wel doorgegeven bij aanlevering aan Stichting Benchmark GGZ.


Om deze feedback mogelijk te maken dient u de vragenlijst CQi-GGZ-VZ (Ambulant) voorvraag  te kiezen en aan te bieden aan de cliënt. Hiermee geeft u de cliënt de keuze. De cliënt kiest vervolgens of hij deze lijst anoniem, of niet anoniem in wilt vullen (CQi-GGZ-VZ (Ambulant) - NA/CQi-GGZ-VZ (Ambulant) - A). Wanneer de cliënt kiest voor anoniem, zijn deze resultaten níet zichtbaar voor de behandelaar. Wanneer de cliënt kiest voor niet anoniem, worden deze resultaten op de reguliere wijze getoond. 


De CQi is gratis af te nemen.



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.