Wat kan ik doen als een cliënt geen vragenlijst in wil vullen?


Het kan voorkomen dat een cliënt om wat voor reden dan ook niet wilt meewerken aan het invullen van vragenlijsten. In een dergelijk geval kunt u er ook niet meer aan doen dan begrip te creëren bij uw cliënt. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door uitleg te geven waarom u een begin-, tussen- en eindmeting afneemt en dat u resultaten aan de cliënt kunt tonen en met hem/haar zult bespreken.

Daarnaast is het mogelijk om een reden in te geven waarom deze vragenlijst niet is ingevuld. Dit doet u door onder het tabblad 'resultaten' naar het tabblad 'gemist' te gaan. Wanneer u hier een vragenlijst selecteerd kunt u bovenin kiezen voor 'reden gemist' en hier één van de redenen die naar voren komen kiezen. 

LET OP:

Gemiste vragenlijsten, en de reden hiervoor, worden niet naar de SVR/SBG geëxporteerd. De export bestaat enkel uit volledig ingevulde lijsten, die door SVR daartoe bestempeld zijn (OQ45, SQ48, BSI). 

Wanneer u gevraagd wordt een reden non-response op te geven voor SVR/SBG dient u dit per zorgtraject, in het EPD aan te geven. 



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.