Hoe gebruik ik de e-mailfunctionaliteit?


Om een vragenlijst via de e-mail te versturen moeten er een aantal gegevens bekend zijn. Er moet aan de volgende drie punten worden voldaan om een vragenlijst via de mail te kunnen versturen:

  1. Bij 'Kenmerken' in het tabblad 'Persoonsgegevens' dient het (juiste) e-mailadres te zijn ingevuld;
  2. Bij 'Kenmerken' dient ‘Berichttype’ op ‘E-mail’ te staan;
  3. Wanneer u een nieuwe vragenlijst klaarzet onder ‘Metingen’, dient u een vinkje te zetten bij ‘Vrijgeven’. In de meeste gevallen is dit standaard al het geval.

Wanneer aan deze voorwaarden voldaan wordt, worden vragenlijsten automatisch verzonden. Dit gebeurd op de startdatum, die standaard 7 dagen voor de geplande invuldatum staat. De cliënt heeft dan direct de mogelijkheid de vragenlijst in te vullen. Vragenlijsten worden automatisch elke nacht verstuurd wanneer aan de drie voorwaarden hierboven wordt voldaan.


Wilt u een vragenlijst direct mailen en niet wachten op de automatisch verzending in de nacht? Kijk dan bij 'Hoe kan ik vragenlijsten direct versturen via de e-mail?'. Daarnaast kunt u een uitgebreide instructievideo bekijken over het verzenden van een vragenlijst via de mail op deze pagina





Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.